וואטסאפ

אפיון אפליקציה: כי רעיון טוב לבדו אינו מספיק לפיתוח אפליקציה

אפיון אפליקצייה הוא אחד מהשלבים הראשונים והחשובים ביותר בעת בניית אפליקציות חדשות והוא יכול לשמש גם גלגל הצלה לאפליקציות מדשדשות קיימות. נכון, מאחורי כל אפליקציה מוצלחת עומד רעיון נפלא, יחד עם זאת, רעיון טוב לבדו אינו מהווה ערובה לפיתוח אפליקציה מוצלחת.

אפיון אפליקצייה הוא אחד מהשלבים הראשונים והחשובים ביותר בעת בניית אפליקציות חדשות והוא יכול לשמש גם גלגל הצלה לאפליקציות מדשדשות קיימות. נכון, מאחורי כל אפליקציה מוצלחת עומד רעיון נפלא, יחד עם זאת, רעיון טוב לבדו אינו מהווה ערובה לפיתוח אפליקציה מוצלחת.

ממש כשם שאדריכלים לא מתחילים בתהליך הבניה לפני שהם שרטטו את הבית ותכננו אותו לפרטי פרטים, ובדומה למעצבי אופנה, שלא מפעילים את מכונת התפירה לפני שיש שרטוט של דגם, כך בדיוק קורה בעולם הדיגיטלי - אפיון אפליקציה הוא הבסיס לפיתוח כל אפליקציה.

 

ובעידן שבו יש אפליקציה לכל דבר כמעט והתחרות גדולה כל כך, רק כדי לסבר את האוזן - כרגע יש בחנות האפליקציות של Google Play למעלה מ-2.1 מיליון אפליקציות וב-Apple App Store כ-2 מיליון - אפיון אפליקצייה יכול לגרום לאפליקציה שלכם לבלוט מעל כולם.

אפיון אפליקצייה צעד אחר צעד

אפיון אפליקצייה משולב בתכנון האפליקציה, כאשר בעזרת אפיון אפליקצייה אני מגדירה ומציגה את האפליקציה שעתידה לצאת אל אוויר העולם. אפיון עוזר לדמות את ה-Look & Feel של האפליקציה ואת הפונקציונליות שלה. בעזרת אפיון אפליקצייה אני חוסכת בזמן ובעלויות הפיתוח, מחדדת את קהלי היעד, מגדירה את המטרות, את הסיפור ואת הקונספט ואף מסייעת בגיוס משקיעים או שותפים עסקיים, שכן אפיון אפליקצייה מאפשר הצגה מוחשית של מה שעד לא מכבר היה רק רעיון.

Wireframes - אפיון אפליקצייה מתחיל בהגדרת הנתונים שיוצגו למשתמשים, בנתונים שהאפליקציה תאסוף, האינטראקציות של המשתמשים עם המוצר הסופי ומסעות הלקוחות. לכן בשלב הראשון אני יוצרת Wireframe  - מעין סקיצה דיגיטלית המציגה את השלד הבסיסי של האפליקצייה. אני מדמה כפתורים, תפריטים, תמונות, סליידרים, מתעדפת, בודקת תרחישי שימוש ואינטראקציות ובוחנת שמישות ופונקציונליות תוך התייחסות לסוגי המכשירים והמסכים השונים ותוך מתן תשומת לב מיוחדת לחוויית המשתמשים.

מדריך עיצוב – השלב הבא בתהליך אפיון אפליקציה הוא הפקת מדריך עיצוב (Style Guide). אם בשלב הראשון של תהליך אפיון אפליקצייה הדגש היה על חווית המשתמשים (UX), הרי שבשלב הזה הדגש הוא על בחירת הסגנון והעיצוב של האפליקצייה. בעת יצירת מדריך עיצוב אני מקדישה זמן לגרפיקה, לצבעים, לגוונים, לפונטים, לתמונות ולעיצוב הכללי של האפליקציה כך שכל הקומפוננטות באפליקציה יתכתבו עם הסגנון העיצובי של המותג.

 

מדריך העיצוב תורם באופן משמעותי לאסטרטגית הפיתוח וככל שמקדימים ליצור מדריך עיצוב כך ניתן לחסוך בהוצאות העיצוב והפיתוח של האפליקצייה ולייעל תהליכים. הצמדות למדריך העיצוב מבטיחה סגנון אחיד ועיצוב עקבי ומדריך זה הוא חלק חשוב בתהליך אפיון אפליקצייה.

מוקאפ – השלב השלישי בתהליך אפיון אפליקצייה הוא המוקאפ (Mockups). בשלב זה כבר אפשר כמעט לחוש כיצד האפליקצייה תראה לאחר הפיתוח, שכן מוקאפ הוא יישום של מדריך העיצוב וה-Wireframe, רק מבלי להשתמש בקוד הלכה למעשה. מוקאפ נועד להמחיש ולדמות את האפליקצייה תוך התייחסות הן לארכיטקטורה שלה והן לוויזואלית שלה. לצורך יצירת מוקאפ אני משתמשת בתוכנות מתקדמות כדי להמחיש לכם כיצד יראה ו"יתנהג" המוצר הסופי.

​​אב טיפוס – רגע לפני שמתחיל תהליך הפיתוח, ניתן ליצור אב טיפוס (Prototype). זהו השלב האחרון בתהליך אפיון אפליקציה והוא מהווה גרסת הדמייה מוחשית למוצר הסופי. יצירת אב טיפוס מאפשרת לבחון בעיות שמישות, למקסם את חווית המשתמשים, לבדוק רעיונות, לאתר בעיות ולהציע פתרונות ולבחון את כל הפרטים - קטנים כגדולים.

 

אב טיפוס יכול לדמות את חוויית המשתמשים באופן ממשי כמעט, ולמרות שיצירת אב טיפוס יכולה לגזול זמן, שווה מאוד להשקיע באב טיפוס כי הוא מהווה בקרת איכות אחרונה לעיצוב ולפונקציונליות של האפליקצייה שעתידים לפתח.

 

אולי תתעניין גם ב:

עיצוב אפליקציות
מעצב UX

בתהליך אפיון אפליקצייה אני מספקת מענה לצרכים ולבעיות של המשתמשים ומקפידה שהפתרונות יעלו בקנה אחד עם המטרות העסקיות שלכם. לצד הבטחת הפונקציונליות, העקביות והאחידות בשפה ובסגנון של האפליקצייה אני תמיד מוודאת שהפתרונות פשוטים, ישימים ואפשריים לפיתוח.

אפיון אפליקצייה הוא תהליך מתמשך שנועד להגדיר ולשפר את ממשק המשתמש (UI) ולהבטיח חוויית משתמש (UX) מדהימה. כמעצבת מוצר רב-תחומית אני מבססת את תהליך האפיון על מחקר משתמשים, ראיונות, מחקר השראות, מחקר מתחרים ופרסונה. לצורך בדיקות מקדימות אני עושה שימוש בבדיקות שמישות, מעקב עיניים, עקומות למידה, תרחישי שימוש, A.B Testing ופידבקים.

אפיון מכוון משתמשים נמצא בלב ליבן של האפליקציות שאני מעצבת, ואני עובדת בשיתוף פעולה מלא עם מפתחים, מעצבים ומנהלי פרויקטים על מנת ליצור עבורכם אפליקציות אינטואיטיביות, ידידותיות וקולחות. מאחוריי ניסיון רב שנים בליווי חברות, יזמים וסטרטאפים משלב הרעיון ועד למימוש החזון, ואשמח מאוד לעמוד גם לשירותכם.

מזמינה אתכם/ן להתייעץ איתי

בכל שאלה והתייעצות, אני מזמינה אתכם/ן ליצור עמי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר.

כי רעיון טוב לבדו אינו מספיק לפיתוח אפליקציה מוצלחת